Heenreis, aankomst en eerste dag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu Heenreis, aankomst en eerste dag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu

Heenreis, aankomst en eerste dag.

Door: Kim en Lisa

Blijf op de hoogte en volg KimenLisa

25 Augustus 2017 | Suriname, Paramaribo

Het is 24-08-2017 06:30 als de wekker gaat. Alles is geregeld en ingepakt. De spanning heerst in de vorm van buikkrampen en hyperactiviteit. Rond 07:15 gaan we naar Schiphol en nemen we innig afscheid van, papa, mama, zusje en vriendjes. *ziefotos*

We stappen in de eerste lange rij. Hier eenmaal doorheen kunnen we de koffers afgeven. Tenminste.. als ze niet allebei te zwaar zijn.. -_- Kim moet naar de servicebalie om daar haar koffer in te checken en Lisa moet nog iets uit de koffer halen. Het eerste obstakel hebben we overleefd, koffer is op weg naar het vliegtuig.

Dan komen we bij de handbagage controle. Alles uit de koffer, kleren uit en zakken leeg halen. Omdat Lisa haar toilettas uit de koffer heeft moeten halen, wordt deze grondig onderzocht. Hier zit namelijk een scherpe nagelvijl, een zakmesje en scheermesjes in. Gelukkig mag dit allemaal mee en hebben we ook de tweede rij/controle overleefd.

Daarna wacht ons nog de paspoort controle. Deze gaan wij gelukkig zonder problemen doorheen en dan, na twee uur, zijn we bijna klaar om te relaxen. *ziefotos*

Na een drankje, laatste telefoontje met thuisfront en hapje zijn wij klaar om naar de gate te gaan. Hier gaan wij redelijk laat boarden, maar komen wij wel al mede studenten tegen. Gelijk even kennis gemaakt en wat gegevens uitgewisseld. Vervolgens hebben wij een heerlijke 9 uur durende vliegreis met goed en uitgebreid eten, voldoende drinken, ijs en snacks en een goede film. *ziefotos*

Eenmaal op het vliegveld van Paramaribo aangekomen, geloof het of niet: regen.. Jawel hoor een dikke bui op onze knar want hier hebben ze geen luxe slurfen zoals op Schiphol. Ook hier strenge paspoort- en visumcontrole. Na lang wachten op onze koffer konden we eindelijk met de taxi op naar het huisje. De weg van vliegveld naar de stad bestaat uit één lange drukke weg, ja ze rijden hier als een stel mafkezen. Je reist hier echt van heel arm, naar de stad, waar de omstandigheden iets beter zijn.

Na een rondleiding in het huis konden we eindelijk neerploffen na een lange reis, het was ondertussen bijna 18.30u (23.30u NL). Lisa pakte rustig een douche terwijl Kim haar koffer uitpakte, niet merkende dat de keuken onderliep met water.. Het probleem: douche aan betekende een bak met water onder de gootsteen in de keuken.. De mensen van de dokterspraktijk kwamen al naar boven wat wij in hemelsnaam aan het doen waren en klaagden van lekkage. Toen stonden we al te dweilen. *ziefotos*
Super lief, zoals ze hier zijn, kwamen de buren ons helpen met het dweilen en heeft de dokter de lekkage verholpen! Dit was een leuke eerste kennismaking met de buren. Gelukkig maar, konden wij rustig douchen en slapen in ons romantische 2-persoons hemelbedje met klamboo. *ziefotos*

25-08-2017
Allebei erg vroeg wakker (04:00), toch wel even wennen dat tijdsverschil. Na een goed ontbijt werden we om 10.30u opgehaald (afspraak was 09.30u.. welkom in Suriname). Eerst langs de vreemdelingendienst visum verlengen en stempels halen. Hierna ons intakegesprek bij het bemiddelingsbureau (zij regelen van alles). Omdat we moesten wachten voor de citytour konden we even lekker wat eten en boodschappen doen. Ook in Suriname kan je écht alles krijgen! Hierna door de stad gereden voor een verkenningstour, wat een doolhof zeg, pfoeh. Om 17.00u waren we terug in het huis, hebben we lekker even gerelaxed, koffers uitgepakt en gekookt (dat doen wij gewoon op de 1e dag!). *ziefotos*

Ohja! De warmte is erg wennen hoor ;) #PlakPlak

• 26 Augustus 2017 - 07:23

Samantha:

Leuk!!! Veel plezier!!

• 26 Augustus 2017 - 08:20

Anita:

Hoi Kim en Lisa, erg leuk jullie reisverslag. Ik hoop dat het lukt om telkens een update te geven.
    Veel plezier!
    Liefs Anita

• 26 Augustus 2017 - 10:04

Melissa :

Hoi meiden maak er een super stage van.

Ik ga de verhalen lezen hoor.

Geniet er van

• 26 Augustus 2017 - 10:04

Melissa :

Hoi meiden maak er een super stage van.

Ik ga de verhalen lezen hoor.

Geniet er van

• 26 Augustus 2017 - 10:20

Papa V. Soest:

Nou we hebben het eerste verslag gelezen. Leuk.

• 26 Augustus 2017 - 14:09

Pien:

Jaaaa meiden nu gaat t echt beginnen. Leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren. Geniet en verwonder je.... Wij blijven jullie volgen, have fun!!! Liefs van André en Pien

• 26 Augustus 2017 - 19:24

Julia:

Super goed doorstaan, kom lekker bij en geniet! Ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Julia eenhoorn

• 27 Augustus 2017 - 15:22

Andre:

Kim en lisa wij zijn enorm trots op jullie onderneming naar een ver land weg van huis en haard, maar vooral je familie en vrienden. Geniet er van en we komen spoedig jullie kant op.
    Veel liefs.

Pap en mam