Verkenning van Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu Verkenning van Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu

Verkenning van Paramaribo

Door: Kim en Lisa

Blijf op de hoogte en volg KimenLisa

27 Augustus 2017 | Suriname, Paramaribo

32 graden
11 muggenbulten
8 lege waterflessen

Gisteren (zaterdag) hebben we heerlijk buiten ontbeten, 's ochtends vroeg is de temperatuur redelijk aangenaam. We moesten helaas tot half 1 wachten totdat wij onze fietsen hadden. Toen wij deze eenmaal hadden zijn wij naar het lokale zwembad gefietst. Links fietsen is wel ff wennen hoor, het verkeer is chaotisch en het is goed oppassen! Ook zijn de remmen van de fietsen niet al te best. Het zwembad was mega simpel en niet heel schoon.., maar voor we hier waren, hebben we flink om gefietst -_- We konden wel even een verkoelende duik nemen. Na het zwemmen even boodschappen gedaan bij de Chinese supermarkt (zoals je die heel veel hebt hier). Prijzen goed noteren en opletten wat ze aanslaan, want ze bedriegen je waar je bij staat :0

Eenmaal terug in het huisje hadden wij om 17.00u een taxi besteld, jaja onze eerste taxi! De taxichauffers zijn onwijs vriendelijk en een taxiritje kost hier (maar) 15 SRD, dat is nog geen €2. We zijn naar de Palmentuin geweest in het centrum, echt onwijs gaaf om doorheen te lopen ''zie foto's''. We zijn aan de oever geweest met mooi uitzicht over de monding van de Suriname rivier. Hierna zijn wij naar 'the place to be' geweest, 't Vat. Hier heerlijk aan de cocktails en goedkoop gegeten! Erg gezellig. Omdat het zaterdagavond was kostte het erg veel moeite om een taxi terug te krijgen. Gelukkig zijn we blank en zien ze je snel staan^^. Uiteindelijk waren wij weer veilig thuis.

Zondag 27-8
Vandaag nog even een rustig dagje. De eerste was wordt gedraaid, hopelijk gaat het goed want de wasmachine is in een vreemde taal.. We zijn ook alvast aan het uitstippelen wat we in de weekenden allemaal voor tripjes gaan maken, onwijs leuk! Vanmiddag om 17.00u hebben we een informatiebijeenkomst over het Diakonessenhuis (zh). Jaja, locatie doorgekregen, tafel is al voor ons gereserveerd ^^

De warmte is even wennen. Helemaal omdat de airco in de woonkamer het niet doet. Aantal uitvindingen: 1. Airco slaapkamer op vol vermogen, alle ramen dicht en in huis de deuren open. 2. Laken voor het raam gehangen om het zonlicht wat buiten te houden.

• 27 Augustus 2017 - 22:33

Hanneke (mama) Van Soest:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Zijn we er toch een beetje bij.
    Jullie worden al inventief om de warmte te lijf te gaan, je zult vast nog wel meer dingen tegen komen die iets anders gaan dan je gewend bent. Veel sterkte en succes daarmee.

• 29 Augustus 2017 - 12:36

Lydia Schreuder:

Leuk om jullie te kunnen volgen, meiden!
    Succes met het werken in het ziekenhuis.

• 03 September 2017 - 23:24

Daan:

Leuk om te lezen dames! Klinkt alsof het nog een hele survival is! Gelukkig vechten jullie je er doorheen!