Weekend !! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu Weekend !! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KimenLisa - WaarBenJij.nu

Weekend !!

Door: Kim en Lisa

Blijf op de hoogte en volg KimenLisa

01 September 2017 | Suriname, Paramaribo

- Een stuk of 32 muggenbulten; we beginnen er wel al weer vanaf te raken
- 30-33 graden en een flinke (onweer) bui (ja ook hier kan het regenen)
- Mega veel lege flessen water
- Het verkeer: bellen onder het rijden, geen gordels op de achterbank, zelf snelheid bepalen en zeer veel onnodig rechts rijden -_- (ze rijden hier links)

Het is weekend en dat betekent plannen! Vrijdag waren we heerlijk vrij omdat het hier een nationale feestdag was, namelijk het offerfeest van de Moslims. Een gelukje voor ons want wij hadden ook vrij, integratie in de cultuur heet dat ^^ ;)

Omdat we vrijdag vrij waren besloten we donderdagavond op stap te gaan. We hebben ons eerst door de taxi af laten zetten bij een tourorganisatie om wat tripjes te regelen;
- Vrijdagavond gaan we dolfijnen spotten.

Hierna hebben we heerlijk gegeten bij t' Vat onder het genot van een aantal heerlijke cocktails. Hierna wilden wij naar club Havana Lounge, ons door de taxi laten brengen. Eenmaal aangekomen mochten wij de club niet betreden.. Kim had namelijk teenslippers aan.. Lisa had teenslippers met een bandje over haar hiel, dit mocht wel! Erg bijzonder. Wij konden de bewaker helaas niet overhalen dus toen hebben wij maar een taxi naar huis gepakt :(

Vrijdagochtend hadden we een rustig ochtendje thuis. Hebben we, jawel, drie wassen gedraaid! Ons wasrek was er te klein voor :P *zie foto's*

Om 16.00u stonden wij op de Pier van Leonsberg, klaar om met de boot de rivier op te gaan. Na ongeveer 10 min varen spotten wij de eerste dolfijnen! Op de kruising van de Suriname rivier, de Commewijne rivier en de Atlantische Oceaan. Het was een hele school dolfijnen, overal waar we keken zagen we ze, ook mama's met baby's, super gaaf! Onze touroperator zei al dat we onwijs mazzel hadden en dat de dolfijnen er zin in hadden =) *zie foto's*

Na 1,5 uur gingen we door naar de plantage Johan en Margeretha, hier kregen we lokale hapjes (Hindoestaans) en mochten we even een half uurtje rondkijken. Hierna gingen we gauw beginnen aan onze terugreis van een half uur. In de verte was er namelijk zwaar onweer en regen op komst, wat duidelijk te zien en te horen was *zie foto's*. Helaas de laatste 10 min toch regen, gelukkig stonden onze taxi's klaar bij terugkomst en waren wij rond 19.45u weer thuis. Onwijs leuke ervaring!

Zaterdag wilden we eigenlijk een trip maken maar deze zat al vol. We hadden dus een verken dag van de stad op de planning staan. Op de fiets naar het centrum (25 min fietsen met 32 graden). Gelukkig is ons richtingsgevoel goed en ging dit prima, lekker geshopt en bij de kathedraal wezen kijken *zie foto's*.

Zondag hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen bij hotel Torarica. Heerlijk op een ligbedje aan het zwembad gelegen met een kokosnoot, haha. Zwemmen, zonnen en heerlijk genieten onder het genot van muziek gedraaid door de dj. *zie foto's*

Morgen begint onze tweede week in het Diakonessenhuis. Lisa begint dan ook op de kinderafdeling (vorige week stond Lisa op de babykamer). SPANNEND!!

Liefs uit Paramaribo<3

• 04 September 2017 - 18:04

Anoniempje:

Leuk om te lezen dat jullie je vermaakt hebben van het weekend! 25 minuten fietsen met 32 graden:0 had ik niet gedacht lies! Goed hoor dames! Foto's zijn leuk! Vooral die onderwater. Veel plezier! Groetjes Daan

• 05 September 2017 - 14:31

Hanneke Van Soest:

Leuke foto's meiden, ja, het wordt nu zelf wassen en bij ons blijft de wasmand lekker lang leeg/ halfvol. Haha, kusjes van Mama van Soest.